McDanze on edistyksellinen tanssikoulu, jonka palveluihin kuuluvat tanssin lisäksi laadukas kehonhuolto. Sen tärkeimmät työkalut ovat pilates, spiraalistabilisaatio ja Footbic. McDanzen kehonhuoltotunneilla, joita kutsutaan McShape-tunneiksi, käytetään näitä kaikki metodeja kokonaisvaltaisesti saattaen ne tanssijoiden arkeen, jossa niitä hyödyntämällä pystytään jokaisella kävelyaskeleella huoltamaan omaa kehoa tehokkaasti.

McDanze tarkoittaa helppoja tansseja hittibiiseihin ja vanhoihin klassikohin. Et tarvitse tunneille mukaan, kun rakkauden tanssiin - muu tulee itsestään. Jokainen tanssii omalla tyylillään. McDanzella ei ole kuukausimaksuja eikä ilmoittautumisia. Käyt viikkotunneilla

silloin, kun sinulle sopii.

McDanzessa alkaa uutuutena syksyllä 2019 McJunior 8-12 vuotiaille lapsille. McDanze on tanssittanut ala- ja yläkouluikäisiä lapsia jo vuosia Sipoossa ja nyt alkaa vihdoin Järvenpäässäkin omat tunnit lapsille. Lapsien syksy- ja kevätkausi ovat kausimaksulla ja sisältävät 16 harjoituskertaa lauantaiaamuisin 17.8.-7.12. (ei 19.10. syyslomalla) klo 10-11.00 Juholan koululla.

Pilates on korkealaatuinen kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa syviä vatsalihaksiasi ja keskivartaloasi tehokkaasti, parantaa kehonhallintaa, ylläpitää ryhtiäsi ja tuo joustavuutta lonkan kireyksiin. Pilateksen avulla harjoitat itsellesi vahvan lihaksiston ilman lisäpainoja, tasapainoisen ryhdin ja vaivattomasti toimivat yhteydet vartalon ylä- ja alaosissa.

 

Pilateksen vaikutukset alkavat näkymään jo lyhyessäkin ajassa. Pilatesharjoitteet sopivat erinomaisesti selkäkipuisille, jopa selkäleikkauksesta toipuville. McShapessa on vahva kokemus selkäkipuasiakkaista. Pilates on erinomainen harjoitusmuoto selän ongelmien lisäksi yleisiin nivelkipuihin, hartiasärkyihin ja päänsärkyihin.

Pilatesharjoittelu kehittää kehonhallintaa, voimaa, liikkuvuutta, kestävyyttä sekä kehotietoisuutta. Oma keho ja sen käyttö ovat pääosassa, mutta tunnilla voidaan hyödyntää harjoittelun tukena myös erilaisia välineitä, kuten palloa, rullaa, kuminauhaa jne. Tunti sopii kaikille iästä ja koosta riippumatta, sillä jokaisen on mahdollista löytää itselleen sopiva tapa tehdä liikkeitä.

​​Footbic on kaikille sopiva kuntoutusmetodi, jossa keskitytään jalkaterän lihasten harjoittamiseen Footbic-pallojen avulla.
Footbic vahvistaa jalkaterän lihaksia, lisää jalkaterän nivelten liikkuvuutta, pehmentää lihaskalvoja ja lisää aineenvaihduntaa jalkaterissä.


Footbic harjoitteet ennaltaehkäisevät ja kuntouttavat jalkaterävaivoja. Kantakalvon tulehdus, vaivaisenluu ja vasaravarpaisuus ovat tavallisimpia jalkaterävaivoja, joihin Footbicillä voi auttaa merkitsevästi.

Vahvistamalla jalkaterän lihaksia ja parantamalla nilkan liikkuvuutta askellus on joustavampi ja tasapaino parempi. Jalkaterän ja nilkan harjoitukset suojaavat rasitusvammoilta ja kehittävät jalkaterän lihasvoimaa ja tuntoaistia.

Polvi-, lonkka-, lantio-, alaselkä jopa yläselkä- ja niska- ja hartiakivut voivat johtua jalkaterien huonosta kunnosta ja vääränlaisesta askelluksesta.

McDanze on minulle enemmän kuin harrastus, se on elämäntapa.

McShapen tunnit ovat tuoneet minulle valtavasti itsevarmuutta ja kivuttoman lonkan oikean kehonhallinnan kautta.

​​Spiraalistabilaatio on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on liikkuessa hyvin tuettu, mutta vapaa selkäranka. Harjoitteilla aktivoidaan kehon spiraalimaiset lihasketjut, jolloin selkäranka pitenee, ja välilevyihin kohdistyva paine pienenee.  Keho vapautuu liikkumaan. Tavoite on parantaa kehonhallintaa jokapäiväisessä kävelyssä ja liikkumisessa, kuin myös erilaisissa urheilusuorituksissa.

SPS eli spiraalistabilisaatio-harjoitukset vahvistavat heikkoja ja vapauttavat kireitä lihaksia ja lihasketjuja. Näin lihastasapaino paranee ja rangan ja nivelten liikkuvuus kasvaa. Rennommat pinnalliset lihakset mahdollistavat toiminnallisten spiraaliketjujen aktivoinnin. Liikkeesi on hallitumpaa, vapaampaa ja vähemmän selkää kuormittavaa.

Spiral Stabilization (SPS - Spiraalistabilaatio), on tsekkiläisen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistuneen lääkärin Richard Smišekin yli 30 vuotisen työn tuloksena kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä.

Smišekin tyttäret Katerina ja Zuzana Smiškova, lääkäreitä hekin, ovat nyt isänsä apuna kehittämässä metodia edelleen ja kouluttamassa ympäri maailmaa.

SPS metodin pohjana on laaja spiraali- ja vertikaali- lihasketjujen tutkimustyö. Tähän mennessä on kartoitettu yli 50:n lihasketjun anatomia ja toiminta niin itsenäisenä lihasketjuna kuin osana toiminnallisia liikkeitä. Vatsalihaskorsetin merkitys korostuu kaikissa harjoituksissa.